2011/07/25

Day 8,9, 10

Day 8

Vi har hatt skole denne morgenen. Jeg har det kjempe gøy på skolen. Lærerene er kjempe hyggelige. Vi skulle egentlig på båttur i dag også men det ble ikke noe av på grunn av regnet. Vi kunne dra å bade men istedenfor bestemte Inga Sofie og jeg for at vi skulle være flinke å se på ting og tang. Vi gikk inn i mange butikker men kjøpte ingen ting. Vi sa bare " Vi må inn her igjen!"  På kvelden var det disko men jeg gikk ikke dit. Jeg gikk heller på stranda med Oda og tok noen snåle bilder med henne ! Hahahaha....
Møtte Helene og Hilde senere. Koselig å snakke med de på bussoverplassen.

Day 9 - Oxford
Vi har vært på tur i Oxford. Vi skulle møte opp halv 8 så jeg måtte stå opp klokka 6. KJEMPE KJIPT!!  Vi møtte opp på piren alle sammen. Det tok ca 1,5 time å komme seg inn på bussen å få kjørt. Er så dritt lei dårlig organisering fra EF sin side når det gjelder akkurat utflukter. De er elendige på det. Uansett. Vi kom til Oxford og gikk litt rundt i byen. Mange av oss ville se der Harry Potter ble spilt inn så det gjorde vi etter mye strev. Det som skjedde var at vi ble delt inn i forskjellige grupper. Jeg ble med noen spanske ledere som har en elendig holding. Noen venner og jeg droppet de etter en kort stund for å prøve å finne en annen leder som kan hjelpe oss å finne veien dit. Vi var ute på tokter i over 20 minutter. Vi gjorde det til det til noe morsomt da. Vi spurte mange forskjellige mennesker om veien og ble nesten kjent med hele Oxford på vår lille utflukt.

Etter å ha funnet de andre gikk alle sammen til Christ church. ( Der harry potter skulle bli spilt inn) Der var vi til det var på tide å venne tilbake til bussen. ( Det tok også veldig lang tid ) Vi satte oss på bussen og var klare for hjemveien. Vi ble sittende i mye trafikk veldig lenge. Plutselig for flere venner av meg meldinger fra Norge om at det har vært bombing. Alle var super sjokkerte men ingen kunne tenke seg hvor stort dette egentlig var.


Jeg kom hjem sånn i 9 tiden den kvelden. Jeg var så utslitt, jeg satt meg på senga og fikk høre de fryktelige nyhetene om skyter drama. Jeg begynte å gråte. Disse nyhetene var bare så uvirkelige.  Jeg gikk ned å fikk middag og fikk snakket litt om det med hun jeg bor hos. Jeg var sjokkert, svimete og trøtt på en gang. Jeg gikk derfor å la meg rett etterpå. 













Dag 10

I dag har vært en sørgelig dag for oss her i Brighton. Ingen nordmenn ville gjøre noe av de aktivitetene som var arrangsjert. Vi bestemte oss heller for å samle oss og snakke om hva som hadde skjedd i Norge. Trist dag for hele verden. !!!!!

1 comment: